|  
  |  
  |  
  |  
  |  
Orderhanterig och Leveranser 
Vi skickar alla våra brev och mindre paket med Posten. Större paket skickas med DHL och de får ni hämta ut mot legitimation på ert lokala post-utlämingsställe. Normalt packar vi och skickar er leverans inom 1-3 vardagar och ni har er försändelse inom 2-7 dagar. I vissa fall kan det ta längre tid, på grund av att vi är ett litet designföretag och tillverkar de flesta av våra produkter delvis för hand i vår studio i Stockholm. Vi hoppas ni har överseende med detta.


Fraktkostnad 
Inom Norden: Vi har en fast fraktkostnad på 40 kr inom Norden! Oavsett storleken på din order.

Till resten av världen: kostar frakten 100 kr.

En avgift på 200 kr debiteras om paket ej hämtas ut. Detta för att täcka våra fraktkostnader och hantering.

 
Kortbetalning  
Du kan betala med VISA eller Mastercard hos oss. Din kontoinformation behandlas under kraftig och säker kryptering och vi

har överhuvudtaget ingen tillgång till dina kort- och kontouppgifter. Själva köpet äger rum på Dibs säkra servrar. Dibs är marknadsledande när det gäller korthantering.


Retur/Öppet köp

Du har alltid rätt att returnera produkter du köpt över nätet, d.v.s. du har öppet köp. Förutsättningen är att du returnerar varan i obruten förpackning/nyskick inom 14 dagar från att vi skickat din order. När du returnerar en vara står du själv för fraktkostnaderna. Det är även ditt ansvar att se till att varan är väl förpackad och att den når oss oskadd. Om en retur försvinner eller går sönder står du för kostnaderna. Kontakta alltid oss innan du skickar något i retur.

Reklamationer
Självklart har du alltid rätt att returnera något du vill reklamera, d.v.s. defekta eller felaktiga varor. När du reklamerar en vara står vi för fraktkostnaden. Det är ditt ansvar att se till att varan är väl förpackad och att den når oss ordentligt. Innan du skickar tillbaka en defekt vara måste du alltid kontakta oss!

 

Kontakt

Email: caroline@frantsweden.com

 

Adress:

Bastugatan 45
118 25 Stockholm
Sverige